پیام محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزدبه مناسبت روز معلم

یزدفردا:محمد رضا باغستانی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد به مناسبت روز معلم   پیامی به شرح زیر صادر کرد:

تعلیم و تعلم از شئون الهی است وبه یقین معلم اول خدای تبارک وتعالی است که این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند .
انسان نیز با پذیرش این مسوولیت، ‌نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم»‌ ثبت کرده است. معلم، ‌ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تعدی به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
نكوداشت جایگاه تعلیم وتربیت و بزرگداشت مقام منیع معلم در واقع گراميداشت سازندگان آينده كشور و در سطحي وسيع‌تر سازندگان جهان است، نقش بي‌بديل معلم در تربيت روح و جسم انسان‌ها و تلاش براي هدايت و كمال‌يابي فرزندان امروز و پدران، مادران و مديران فردا ستودني است و به تعبير امام راحل (ره) نقش معلم درجامعه نقش انبيا است و تمام ملت بايد معلم و تمام افراد متعلم باشند.
فرا رسيدن 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري، نماد معلمان ايران زمين كه بنام روز معلم نام گرفته است به همه رهپویان تعليم و تعلم تبريك وتهنیت عرض می نمائیم .
اميد است در سال پيش‌روي كه از سوي مقام معظم رهبري بنام همت مضاعف و
کار مضاعف نامگذاري شده معلمان بیش از پیش با دلسوزی و بلند همتی در فرهنگ سازي و هدايت جامعه به سمت کار و تلاش مضاعف سهم ارزنده و نقش موثرخویش را   ايفا نمايند.


یزدفردا-----------------www.yazdfarda.com

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا